2010. ápr. 6.

Chinese New Year 1.rész

Itt, akár három újévet is ünnepelhetsz! Csodálom, hogy az utazási irodák még nem csaptak le erre a szlogenre. Van ugyebár a szokásos, január 1., azzal a különbséggel, hogy itt már 2553-at írunk. Simán nyugdíjba vonulhatnék...

A kínai újév időpontja változó, a holdnaptár első hónapja. Idén, február 14-re esett.

A hagyományos thai újévet (Songkran) pedig április közepén ünneplik.

A kínai újévet nagy előkészülődés előzte meg. Felcicomázták a várost fényfüzérekkel meg piros lampionokkal. A 'Tigris' éve következik.

Egy félig kínai, félig thai (mármint a vérvonal szerint) ismerősünk meghívott hozzájuk az ünneplésre. Rendkívül örvendeztem, mert ilyet turistaként nem valószínű, hogy megtapasztalok.
Valahol mélyen benn a szárazföldön, Phang Nga tartományban kell eltalálnunk egy kicsiny faluhoz. Bízzuk magunkat a gps-re! Andrea, a navigátorunk először a főútról téritett le, majd lassan az aszfalt is elfogyott alólunk. Majd a házak is mellőlünk. Két kilométer az egysávos földúton csodálatos olajpálma-ligetek között. Szívesen eléldegélnék itt... hűha, nagyon eltévedtünk! Andrea kikapcs, csiszolni kell még a térképprogramon.

Szerencsére 'csak' 50 km-es kitérőt tettünk. Kövessük inkább az útjelző táblákat. Hamarosan akad angol nyelvű is. Megyünk. Telefonálunk instrukciókért. Megyünk tovább. Telefon. Tovább. Kétlépéses kör folyamatábra :) Az ebédről már lekéstünk.

Végre meglátjuk ismerősünket, az út szélén integet. Tizenegy testvérből álló família. Csupa mosolygós ember. Örülnek nekünk. Én is örülök, nem kérdezik: Na, hogy utaztatok?

Teritett asztal, falatozgatás, majd irány 'Hot Spring', melynek tábláját többször is láttunk idefele jövet. Felmászunk a pickup hátuljára, újabb álmom teljesül, a 'platón utazás' (mindig irigyeltem a mellettünk százzal elhúzó járműveken gubbasztó thai-okat).

Gondolataimba mélyedek, hogy fogom ecsetelni a Hévízi-tó szépségeit és a sok-sok magyar termálfürdőt, de torkomon akadt a szó. Az egész 'komplexum' egy 4x4 méteres, homokzsákokkal felduzzasztott patakrészlet.
Gyorsan belegázoltam a kb. 40 fokos vízbe. Nem volt tolongás a 35 fokos melegben :)

Az esti tisztálkodók is a szomszédos, langyosvízű folyóhoz igyekeztek, samponnal és tusfürdővel felvértezve. Ez csúcs, termálfürdő és közös fürdőszoba karnyújtásnyira egymástól...

Újabb élményekkel gazdagodva térünk vissza vendéglátóink házához, ahol már vár a 'szilveszteri' vacsora. 8-10 féle fogás, köztük néhány kínai specialitás. Az egyik testvér, valami hivatalnokféle arra biztat, hogy földet kell venni. Már várom, hogy: "Occó! Bisztosz meg tud egyezni!" De már csak szunnyad benne az ősi, kínai vér :)
Inkább azt ecseteli, mennyivel olcsóbb az élet itt vidéken, mint Phuketen. Kérdésemre elmondja, hogy saját nevemre nem is vehetek termőföldet, csak zsebszerződéssel.

Finom volt a vacsora! Kíváncsian várjuk, mi lesz az esti program...
Azt majd holnap, utólagosan megtudhatjuk. Kissé értetlenül állunk. Semmi ünneplés, tüzijáték, kínai sárkány? Irány a szálláshely.