2010. jún. 30.

Kenuzás a tengeri barlangokban 1.rész

Több, mint 40, vízből kiemelkedő roppant mészkőoszlop, számtalan sziget és "hong" (mely thaiul szobát jelent) tarkítja a Phang Nga-öblöt. Ez a beszámoló ide kalauzolja el olvasóimat.

Reggel kis nehézségbe került megtalálnunk a kikötőt. Útjelző táblák hiányában saját tájékozódási képességünkre és persze a helybeliek útbaigazítására is szükségünk volt, hogy elérjük Laem Sai kikötőt. Ez a sziget észak-keleti csücskében fekszik, távol a forgalmas utaktól. Az utazási cég rögtön kiemeli, hogy innét csak az ő hajói indulnak, nincs zsúfoltság, tömeg, stb... Persze útjelző tábla se...

Igaz, az utasok többségét buszokkal hozzák a szállodákból. Egész pontosan, csak mi érkeztünk személyautóval, így a táblák hiánya csak nekünk tűnt fel. Esetleg találtunk egy rövidebb utat az erdőn át...

Apró fahídon sétálunk be a "recepciós" helyiséghez. A várakozó csoport egyik fele a James Bond sziklához és Ko Panyi halászfalúhoz váltott jegyet, másik fele a tengeri barlangokat és lagúnákat részesíti előnyben. Mi is, így rögtön ránk kerül a megfelelő színű jelölő matrica :) Elfogyasztunk egy teát és már szállhatunk is be a hajóba. Kb. 20-25-en vagyunk + a legénység. Gyümölccsel megrakott asztalok és üdítők igény szerint. Vitamindús nap lesz ez is!

Idegenvezetőnk bőrcipőben és vasalt nadrágban érkezik, thai kakukktojás a strandpapucsosok között...

Jó humorú emberke. Látszik, hogy szereti, amit csinál. Részletesen magyarázza mi vár ránk a nap folyamán, miközben mi majszolgatjuk a különféle csemegéket. Édes-sós keksz! Esküszöm ilyet is csak itt lehet enni...
Érdekes, de finom.

Kb. 1 óra hajókázást követően megérkezünk a Lawa-szigetre. 1-2 órácskát tölthetünk itt, kivárva az apályt, amikor járhatóvá vállnak a barlangok. A parttól olyan 100 méterre kötünk ki, és hamarosan érkezik egy 8-10 személyes csónak. Mind a 30-an beleülünk. Szinte a csónak pereméig ér a víz, de magabiztosan haladunk a part felé. Nem szórakoznak turnusokkal, mindenki egyenlő. Az esetleges tolakodóknak nem okoznak sikerélményt :)

Az egész part kihalt. Egyenlőre. Leterítjük a strandtörölközőket, és irány a víz, apró kincseket, kagylókat és kavicsokat keresgélni.

Hamarosan feltűnik egy hajó. Rózsaszín. Majd még egy. Ez libafos zöld. Jön még két kék, egy fehér. Kisvártatva két piros is. Megrohamozzák a szigetet. Eddig tartott a cég által büszkén kiemelt versenyelőny...

Maugli és felesége mohón vizsgálgatják a fákról lelógó liánokat. Legyőzik kíváncsiságukat, így elmarad a bemutató. Sebaj, van itt más: csadoros napfürdőzők, rasztahajú, kalózképű, aztán egy kislány zsiráffal a fején, lábtengózók, szabályos alakzatban közlekedő japán család...

Találgatjuk, ki milyen országból jöhetett. Szórakozásunkat egy hívó szó szakítja meg: kedvező a vízállás! Ismét bezsúfolódunk a csónakba, mely kivisz a hajóhoz. Várnak minket a tengeri alagutak!
A hajóból visszanézve, igencsak megváltozott a sziget képe :)