2010. nov. 25.

Farangságok - Ma én főzök :)

Nincsenek rejtett képességeim a főzéstudományok terén. Ezt már számtalanszor bizonyítottam...

Ha én főzök, akkor az azt jelenti, hogy étterembe megyünk vagy a piacra. Thaiföldön, a piacra járás egy óriási élmény! A thaioknak is, ahogy nézik az óriás farangot, amint bujkál a sátrak közt.

Strandról hazafelé jövet az ember csak megáll az autóval, negyedóra alatt összevásárolja a vacsorát, és már megy is tovább...
Persze, ez a negyedóra a rutinos vásárlók részideje, íme a történet, amikor a kezdetben bátortalan farang, bátor feleségével és sógornőjével először vásárolt a piacon.

Hol is kezdjem. Többször elhajtottunk már a házunktól pár száz méterre fekvő kis piac mellett, mely minden kedden és csütörtökön van nyitva, és 40-50 árus kínálja itt portékáit. Egyik egész napos program után kitikkadtan heverészünk a nappaliban, és kupaktanácsot tartunk mi legyen a vacsora.Messzire autózni, új éttermet felfedezni most nem akarunk. A közeli kis teszkó kínálata sem vonz. Nosza, látogassuk meg a piacot.

Tetszik ez a tervszerűség. Az azonos árucsoportokat kínáló kereskedők egymás mellet helyezkednek el, nincs az, hogy például az édességárus mellett a tengeri herkentyű-árus kínálja szagos termékeit.

Mivel a piac végénél parkoltunk le, ezért "kötelezően" végig kell böngésznünk a ruhákat és cipőket. Én közben már a sült húsos pultok felé tekintgetek. A nyers halakat, kagylókat, rákokat kínálók standjaira csak futó pillantásokat vetünk, minket a készételek érdekelnek. Ráadásul a szagok sem kellemesek. Következik néhány chili árus. Lehet itt egész paprikákat venni, és paprikapasztákat, ami könnyen felhasználható a főzéshez. Szerintem. Ráadásul a sült chili vidámságot kölcsönöz a vacsora után.

A zöldségesektől beszerzünk egy kis köretnek valót. Nem tudom a nevét a babnak, kb. 30-40 cm hosszú, a legtöbb étteremben felszolgálják, és imádom rágcsálni. Egy kis ananász, mangó, sárgadinnye és papaya. A mangóból kóstolót is kapunk vásárlás előtt. Isteni finom.

Elérkeztünk az ízek és formák birodalmába. Kis tálcákon, egymás mellett sorakoznak a jobbnál-jobb falatok. Kezdődjék a válogatás. Vannak a pálcikás termékek, a lédig húsok, a golyók, a levesek, a kolbászkák, stb..

4 csirkecomb, 3-4-féle kolbász, pálcikás disznóhús, egy sült hal, csirkemell csíkok finom szószban. Ez utóbbit szettben árulják rizzsel és savanyúsággal. A húsgolyókat méterben árulják? Nem tudom, hogy csinálják, de a golyócskák, mintha egy zsinórra lennének felfűzve, mint egy nyaklánc. Kitárom a karomat, hogy ennyit kérek, erre emberünk levág egy kb. 15 golyóból álló füzért. Nagyon tetszik! Hamar bele lehet jönni a vásárolgatásba. Még folytatnám, de józanabbul gondolkodó társaim leállítanak. Holnapután újra eljöhetünk. Még szép, hát persze! És gondolatban máris tervezem a következő vásárláskor kipróbálandó termékek listáját.

Mindent nylon-zacskóba csomagolnak, még az üdítőket is! :) Az egyik standnál ugyanis tanácstalanul méregetjük a zacskókba töltött lötyikéket. Mi lehet ez? Az eladó váratlanul felvesz egyet, belevágja a szívószálat, és feleségem kezébe adja. Önzetlenül. Mi sem maradunk hálátlanok, gyorsan veszünk belőle kettőt, miután megkóstoltuk.

Desszertként egy kis spirálkrumpli, kókuszos süti és egy mókás gyümölcskocsonya kerül a szatyrunkba. Ja, és a golyók, melyek a fánk ízére emlékeztetnek. Jó egy órán keresztül nézelődtünk, kóstolgattunk! Ez az idő napról napra rövidül, későbbiekben már célirányosan vásárolunk. Pikk-pakk.
Irány haza és kezdődhet a fenséges vacsora. A terítést is sajátkezűleg végzem :)

A hal egy kissé kesernyés, de finom. A kolbászkákban a töltelék egy része üvegtészta. Nyomokban húst is tartalmaz :) Nehogy megfeküdje a gyomrot.. A csirke fantasztikus, mint mindig. A bab zsenge és ropogós. Teleettem magam. Nem hiányzik már semmi más. Na, jó! Egy behűtött sör jöhet, míg feleségem elkortyolgatja a gyümilé maradékát.

Unknown írta...

Ezaz, ne hagyjátok abba ennek a csodálatos országnak a bemutatását! Miután elolvastam az egészet, hiányát érzem az újabb bejegyzéseknek...

Magyar farang írta...

Köszi a biztatást és az élénk érdeklődést :)
Nyomjuk tovább!

Unknown írta...

Kaphatnék Tőled egy e-mail címet?

Köszi

De az is jó, ha látod az email címemet a rendszerben, és küldesz rá egy üzit.

Nagyon köszi

Magyar farang írta...

Szia dsg!

Nem látom az email címed, de leírom ide az enyémet: