2010. márc. 27.

Phi Phi-szigetek 1. rész

Bármely utazásszervezőt keressük meg, biztosan van 'Phi Phi Islands' is a kínálatában. Évente többszázezer turista keresi fel ezt a hatalmas mészkőszirtekből és pálmafákkal övezett, álomszerű öblökből álló gyöngyszemet.

Reggel fél 9-re kellett kint lennünk a Royal Phuket Marinában.

Aki akart, ingyen kölcsönözhetett sznorkel-felszerelést. Mondtam, én nem kérek, mert ott lapult a táskámban a teszkóban vásárolt szett. Igen, itt is van, csak zöldben :)

Rövid eligazítás után kaptunk színes öntapadós martricát a pólónkra, hogy biztosan jó hajóra szálljunk fel. Három csoport volt, először a zöldek hajója futott ki. Ők is Phi Phi-re mentek. Félúton utolértük lerobbant hajójukat, dobtunk át nekik egy csavarkulcsot és otthagytuk őket a nyílt vizen. Csípem ezt a thai lazaságot :) Bár ehhez a megfelelő hajóban kell ülni...

Utána futott ki a kékek hajója, fedélzetén egy tucat vidám fiatalemberrel. Ők a James Bond sziklához mentek, és este, mikor újra találkoztunk, egyiknek a feje, másiknak a lába volt bekötve. Nagy bölénykedés lehetett...

Végül a lilák, azaz a mi hajónk futott ki. Jól választottunk :)

Ja, előtte fényképeszkedés a kikötőben, melyet az utazás végén meg lehetett venni, csinos kis képkeretbe csomagolva.

A speed boat orrrészében foglaltunk helyet, igazi kalandoroknak való hely. Pattogtunk mi is a hajóval együtt a hullámokon. Ügyesen kellett kapaszkodni, nehogy megnyekkenjen a derekad. Csak erős idegzetűeknek :)

Az idegenvezető nagyon vicces thai fickó volt, az úton jókat nevettünk, és neki is köszönhető, hogy a kirándulás fantasztikusra sikeredett!

Odafelé úton - 30 perces pihenő gyanánt - kikötöttünk egy kis szigeten, ahol lehetőség volt sznorkelezésre, a szerelés kipróbálására. Én inkább kagylókat gyűjtögettem és banánnal etettem a halakat.

Tovább indultunk, először a kisebbik szigetre, Phi Phi Ley-re. 100 méter magas, teljesen függőleges sziklafalak mellett hajóztunk el. Először a Viking-barlanghoz vittek minket. Sajnos, nem lehetett bemenni, fegyveresek őrizték! Kiderült, hogy a barlangban lakó kazári fecskék fészkeit vigyázzák. Számomra nem volt világos, hogy a fecskék nyugalmára vagy az értékes fészkeikre felügyelnek. Főleg a kínaiak körében népszerű madárfészek-leves alapanyaga (mármint a fecske nyálával összetapasztott fészek) híres revitalizáló erejéről, és állítólag 100 ezer (!) baht-ot is fizetnek a jobb minőségűért a szabadpiacon.

Majd a Pileh-öböl következett, ahol ismét lehetőség nyílt a fürdőzésre és sznorkelezésre. Még mindig vártam a megfelelő pillanatra...

Tovább indultunk, megkerülve a szigetet, következett Maya bay. Ez a hely 'A part' című film bemutatásakor robbant be a köztudatba (a Leonardo DiCaprio játszotta főszereplő úgy döntött, hátat fordít a civilizációnak, így érkezett ebbe az elhagyatott lagunába). Púder finomságú, fehér homok, türkízkék tenger és körben a toronymagas mészkőfalak. Szépségesebbet álmodni sem lehet!

40 perc a Paradicsomban, de rövid idő... hiába köt minket a menetrend.